FAQ Veelgestelde vragen
-
Brandlogic is van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 telefonisch te bereiken op 06 17 40 66 78. Met uitzondering van feestdagen. Daarnaast is er altijd de mogelijkheid om een mail te sturen naar info@brandlogic.nl.
-
Er kan altijd vrijblijvend een afspraak gemaakt worden. Op onze contactpagina staan al onze gegevens. We zijn telefonisch te bereiken op 06 17 40 66 78 en via de mail info@brandlogic.nl
-
Brandlogic biedt de diensten aan door heel Nederland en delen van België. Het kantoor bevindt zich in Noord-Brabant.
-
Er staan bewust geen prijsindicaties op de website, omdat de wensen en behoeftes van klanten uiteenlopen. De diensten worden veelal op maat gemaakt of ingericht naar de wensen en behoefte van de (potentiële) klant. Deze zijn nooit hetzelfde. Een offerte kan altijd vrijblijvend worden aangevraagd.
-
Ja, dit kan zeker. Brandlogic kan diensten los van elkaar aanbieden. Heb je bijvoorbeeld een website of webshop, maar ben je geïnteresseerd in diensten met betrekking tot Online Marketing. Geen probleem! Samen met jou zoekt Brandlogic naar de beste oplossing voor jouw uitdaging.
-
Brandlogic bouwt allerlei websites en webshops en is actief voor allerlei bedrijven in allerlei branches. Afhankelijk van de wensen en behoeften van de klant, wordt er een website op maat gebouwd. De websites worden over het algemeen gebouwd met het Wordpress CMS, waaraan indien nodig maatwerk oplossingen worden toegevoegd.
-
Afhankelijk van de wensen en behoeften van de klant bepalen we de project grenzen en stellen we een planning op. Als klant weet je dus altijd van te voren waar je aan toe bent, maar we verwachten ook een inspanning van jou als klant. Content dient tijdig aangeleverd te worden, zodat we die ook binnen de planning in de nieuwe website kunnen zetten.
-
Een website met een snelle laadtijd is van groot belang, want de meeste bezoekers willen snel vinden waar zij naar zoeken. Door de bestanden van afbeeldingen en video’s zo klein mogelijk te maken, wordt een website sneller. Diverse plug-ins kunnen ervoor zorgen dat websites sneller worden, maar let op! Niet iedere plug-in bevordert de snelheid. Het beperken van artikelen op één pagina zorgt ook voor een snellere laadtijd.
We kunnen over dit onderwerp een boek vol schrijven, maar de snelheid van je website is afhankelijk van een groot aantal factoren. Bovenstaande problemen, zijn de meest voorkomende problemen, maar zijn niet per se de oplossing naar een snelle website. Wil je gratis laten checken hoe jouw website sneller kan worden? Neem dan contact met ons op!
-
Dit kan zeker. Afhankelijk van de hoeveelheid en welke talen, kan er een meertalige website gebouwd worden. Op de website heeft een bezoeker dan de mogelijkheid om een keuze te maken in welke taal de content zichtbaar moet zijn.
-
In veel gevallen is dit zeker mogelijk! Het ligt echter volledig aan het huidige kassasysteem en het budget. Biedt het kassasysteem deze integratie al aan voor WordPress? Dan is het uiteraard geen probleem. Als deze integratie er (nog) niet is, zal deze helemaal van 0 af aan opgebouwd moeten worden, met hogere kosten tot gevolg.
-
Ja, dit kan zeker. De bestaande website kan vernieuwd worden, maar er kan ook een geheel nieuwe website gebouwd worden. Afhankelijk van gebruikte tools en technieken doen wij een voorstel voor vernieuwingen of een volledig nieuwe website. Je domeinnaam blijf je ten alle tijden behouden.
-
Jawel, je kunt altijd zelf de website blijven aanpassen. Aan de hand van je technische kennis en je wens om dit te doen, kunnen we je volledige toegang geven tot de website. We maken gebruik van het CMS Wordpress wat ervoor zorgt dat het eenvoudig is om je eigen website te beheren. Uiteraard kunnen wij je ook helpen met het plaatsen van content, we bieden hiervoor verschillende pakketten aan.
-
Brandlogic helpt je ook graag om jouw website te onderhouden en om aanpassingen door te voeren op je website. Afhankelijk van je wensen en behoeften hebben we hiervoor verschillende pakketten beschikbaar.
-
Ja, één van onze diensten is het hosten van websites. Een website kunnen wij ook bouwen en deze kan ergens anders gehost worden, maar ons advies is om hosting en website samen af te nemen, zodat de website altijd up-to-date is als er ontwikkelingen of updates zijn voor de hosting of website.
-
SEO (Search Engine Optimization) moet ervoor zorgen dat jouw website geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Hierbij wordt er gekeken naar diverse onderdelen. Hoe beter deze belangrijke onderdelen geoptimaliseerd zijn, hoe beter je vindbaar bent in de zoekmachines.
-
SEO heeft vele voordelen, maar we zullen er een paar uitlichten:
- Zorgt voor betere zichtbaarheid op internet
- SEO is gratis (of het moet uitbesteed worden)
- Zorgt voor vertrouwen en betrouwbaarheid bij de doelgroep door het delen van relevante en kwalitatief goede content
- Door het delen van relevante content genereer je automatisch de juiste doelgroep naar de website
Advies of hulp nodig bij jou SEO? Neem contact met ons op.
-
Google heeft een aantal meetfactoren, maar kijkt vooral naar de kwaliteit van de informatie, de betrouwbaarheid en de autoriteit. Door relevante en kwalitatief goede informatie te delen op jouw website rank je hoger in Google. Hierbij moet je rekening houden met het zoekgedrag van jouw doelgroep. Houd er wel rekening mee dat er steeds vaker advertenties als eerste verschijnen na een zoekopdracht in Google, waardoor de pagina’s met een goede SEO automatisch wat lager te vinden zijn.
-
Nee, die garantie is er niet. Of een pagina hoog of laag te vinden is in een zoekmachine is afhankelijk van vele factoren. Allereerst moet de SEO van een website op orde zijn, daarnaast is het afhankelijk van de concurrentie en is er ook SEA. De SEA-resultaten staan vaak bovenaan de resultaten in de zoekmachine. Ook veranderen de factoren waarmee Google een ranking maakt regelmatig. Hierdoor is het zaak dat de SEO up-to-date blijft.
Advies nodig op het gebied van SEO? Neem contact met ons op!
-
Het advies is om structureel je SEO te checken en te verbeteren. Het is een continu proces, omdat er steeds zaken kunnen veranderen. Zo kan het zoekgedrag van de doelgroep veranderen, maar ook de factoren waar Google naar kijkt kunnen veranderen of een andere weegfactor krijgen.
-
SEO is de organische vindbaarheid van jouw website door middel van bijvoorbeeld relevante content en linkbuilding. SEA is de betaalde vindbaarheid en moet ervoor zorgen dat jouw website door betaling beter zichtbaar is voor jouw doelgroep.
-
Wanneer er wordt gesproken over linkbuilding houdt dit in dat er een andere website naar jouw website linkt. Dit kan door middel van bijvoorbeeld een artikel wat is geschreven over jouw bedrijf, of door relevante content die jouw bedrijf post en waar een andere website een stukje van deelt, met de link naar de desbetreffende pagina.
Linkbuilding levert een bijdrage aan de positie op de ranking binnen een zoekmachine. Let op: niet alle backlinks zijn positief, sommige kun zelfs schadelijk zijn voor jouw website.
-
Linkbuilding is om diverse redenen belangrijk. Allereerst is linkbuilding een van de factoren die invloed hebben op de positie binnen een zoekmachine. Daarnaast kan linkbuilding invloed uitoefenen op de betrouwbaarheid van jouw website. Wanneer er vanaf betrouwbare websites naar jouw website wordt gelinkt, geeft dit een goed signaal af.
-
SEA (Search Engine Advertising) is het adverteren bij zoekmachines. Het is een betaalde manier om vindbaar en zichtbaar te zijn voor jouw doelgroep. Dit is ook het verschil met SEO, want bij SEO gaat het om de organische (verdiende) vindbaarheid.
-
SEA heeft een aantal voordelen en we zullen er een paar uitlichten:
- Prominente plaats in de zoekmachine, omdat de advertenties vaak bovenaan de zoekresultaten staan (goede zichtbaarheid)
- Resultaat is vaak snel zichtbaar
- Advertenties kunnen makkelijk gekoppeld worden aan doelgroepen, waardoor er gericht kan worden geadverteerd
-
Dat is afhankelijk van de doelstellingen van het bedrijf. Het inzetten van SEA kan waardevol zijn voor een bedrijf als er een bepaalde dienst of een bepaald product uitgelicht moet worden. Ook om meer naamsbekendheid te creëren of om meer verkeer naar je website te genereren kan het nuttig zijn. De advertenties worden namelijk op goed zichtbare plaatsen geplaatst, waardoor SEA interessant kan zijn voor bovenstaande opties.
-
Nee, die garantie is er niet. Het al dan niet bovenaan komen staan in Google is afhankelijk van vele factoren. Het is echter wel zo dat advertenties op een prominentere plek zichtbaar zijn dan organische zoekresultaten.
-
Dat is afhankelijk van het budget wat je er aan wilt besteden en afhankelijk van de (hoeveelheid) concurrentie.
Advies nodig op het gebied van SEA? Neem contact met ons op!
-
Een landingspagina is belangrijk bij het inzetten van SEA, omdat de bezoeker graag informatie vindt over hetgeen waarvoor geadverteerd wordt. Zorg er voor dat de landingspagina van de advertentie matcht met de inhoud van de advertentie.
-
Door het inzetten van verschillende online marketingtools kun je op een makkelijke en snelle manier jouw doelgroep aanspreken. Ook zijn veel online marketinginstrumenten meetbaar. Hierdoor kun je goed bijsturen en analyseren om steeds effectiever te worden in bijvoorbeeld advertentiecampagnes.
-
Door remarketing in te zetten kun je mensen die al eens een bezoek aan jouw website hebben gebracht opnieuw in aanraking laten komen met jouw diensten of producten door middel van advertenties. Op deze manier kom je nog eens onder de aandacht bij de bezoeker en kan deze bezoeker getriggerd worden om toch jouw product te kopen.
-
Remarketing kan op verschillende manieren. Zo kun je de advertenties bij de eerdere bezoeker tonen met allerlei producten of diensten van jouw bedrijf. Ook kun je dynamische remarketing inzetten. Met deze vorm van remarketing worden er producten of diensten getoond die de bezoeker daadwerkelijk heeft bekeken.
-
Remarketing kan op verschillende plaatsen worden ingezet. Het kan via Google’s Display Netwerk. Het Google Display Netwerk is als het ware een verzamelnaam voor het grote geheel aan websites, video’s en apps waar advertenties getoond worden. Ook kan remarketing via Youtube, Facebook en andere social mediakanalen.
-
Dat is niet per definitie vooraf te zeggen. Het is belangrijk om te weten waarop je wilt adverteren, aan wie de advertenties gericht zijn en misschien nog wel het belangrijkst: de plek waar de doelgroep zich bevindt. Adverteren kan via verschillende platformen, zoals bijvoorbeeld Google en Facebook.
-
Dat hangt af van het budget van het bedrijf of de persoon die advertenties wil gaan inzetten. Ook is het doel van de advertenties hierbij belangrijk, omdat het komen tot een zo goed mogelijk resultaat mede afhankelijk is van het doel. Wil je advertenties inzetten met een advertentiebudget van minder dan 500 euro per maand? Dan raden we je aan om het zelf te doen.
-
Via Facebook Business wordt er in advertentiebeheer met een advertentieaccount een advertentie aangemaakt. Deze advertentie kun je op een doelgroep of look-a-like doelgroep loslaten, waardoor de gewenste personen de advertentie te zien krijgen. Voordat de advertenties daadwerkelijk gepubliceerd worden, controleert Facebook de advertentie nog.
-
Ja, dat kan. Er is een accountbestedingslimiet mogelijk én er kan per campagne een maximum per campagne of dag ingesteld worden.
-
Dit kan zeker. Aan het advertentieaccount kunnen mensen worden toegevoegd. Op deze manier kan een extern persoon (mits de juiste toegang is verschaft) advertenties maken voor jou of jouw bedrijf. Let op: dit moet wel een vriend op Facebook zijn. Daarnaast is het belangrijk om je af te vragen of het de moeite waard is om het adverteren uit te besteden. Wil je minder dan 500 euro aan advertentiebudget spenderen? Dan raden wij af om het adverteren uit te besteden. Het uitbesteden is simpelweg te duur ten opzichte van de te behalen resultaten.
-
Een Facebook pixel is een soort code/tag die je op de website plaatst en waarmee je inzicht kunt krijgen in effectiviteit van je advertenties en in de acties die mensen uitvoeren op je website. Het verzamelt als het ware data die later ook weer gebruikt en ingezet kan worden. Het is niet per se nodig voor adverteren, maar hierdoor krijg je een beter inzicht in wat adverteren op Facebook oplevert.
-
Via Google Ads kun je advertenties maken en publiceren welke zichtbaar worden in de zoekresultaten van Google, op websites aangesloten bij het Google Display Netwerk of op YouTube. Via Google Ads kun je op bepaalde zoekwoorden adverteren.
-
Binnen Google Ads wordt een advertentie gemaakt op basis van hetgeen waar de advertentie over moet gaan en daaraan gerelateerde zoekwoorden. Wanneer iemand deze zoekwoorden gebruikt, dan houdt Google enorm snel een veiling. Voor alle advertenties in deze veiling heeft Google een score berekend en een rangschikking gemaakt. Deze rangschikking bepaalt of een advertentie zichtbaar wordt voor de persoon die zoekt.
-
Dit wordt gedaan op basis van het bod, de kwaliteit van de advertentie en bestemmingspagina, context van de zoekopdracht, het effect van advertentie-extensies en indelingen en drempels voor advertentierangschikking (deze worden gesteld om kwaliteit te garanderen).
-
Dat hangt af van het budget dat iemand aan het adverteren wil besteden. Binnen Google Ads zijn er verschillende biedstrategieën, zoals CPC (kosten per klik), CPA (kosten per conversie/actie) en CPM (kosten per duizend weergaves).
-
De Google Tag Manager is een tool van Google waarmee jij zelf tags kan toevoegen aan je website. Zo’n tag is ook wel een code of script en wordt normaal gesproken door een webdeveloper of programmeur aan de website toegevoegd. Door eenvoudig de code van Google Tag Manager toe te voegen aan de website, kun je zelf alle tags plaatsen.
-
Via de Google Tag Manager kun je bepaalde activiteiten op de website tracken door met bepaalde triggers aan te geven op welke gebeurtenissen de tag manager moet reageren. Het vervangt alle losse tags binnen de website.
Kennismaken?
We drinken graag vrijblijvend een kop koffie met je om de mogelijkheden van jouw online marketing te bespreken.
Kenneth Rozendaal
Online Marketing & Website ontwikkeling
06 – 17 40 66 78
kenneth@brandlogic.nl